Veranderingen bij NRC media

Vanaf 14 februari 2017 gaat NRC media dezelfde opbouw hanteren voor nrc.next en NRC Handelsblad. Op dit moment zijn nrc.next en NRC Handelsblad écht twee verschillende kranten, waarbij nrc.next zich richt op een wat jongere doelgroep en bijvoorbeeld frivoler is vormgegeven met behapbare artikelen, terwijl het NRC Handelsblad het belangrijkste nieuws bevat en zich richt op de meer traditionele doelgroep die vooral geïnteresseerd is in kwalitatief hoogstaande journalistieke artikelen.

Omdat deze twee doelgroepen de laatste jaren meer naar elkaar zijn toegegroeid, heeft NRC media besloten dat ze “weer terug gaan naar één NRC”. Hoewel voor nrc.next en NRC Handelsblad dus nu dezelfde opbouw wordt aangehouden, blijft nrc.next verschijnen als ochtendkrant en NRC Handelsblad als middagkrant. De inhoudelijke insteek voor beide kranten blijft vanaf 14 februari 2017 dus hetzelfde, maar omdat het NRC Handelsblad aan het einde van de dag verschijnt, kan het wel zo zijn dat er ander nieuws in staat dan in nrc.next die ’s ochtends is verschenen, want gedurende de dag kan er natuurlijk altijd iets nieuwswaardigs gebeuren.

Specifieke veranderingen NRC Carrière

Momenteel verschijnt op woensdag altijd het NRC Carrière Katern, maar ook dit verandert vanaf 14 februari. NRC media heeft ervoor gekozen om nu gedurende de gehele week meer aandacht te besteden aan carrièrenieuws. Dus (bijna) elke dag besteedt de krant aandacht aan allerlei nieuws op het gebied van carrière, verspreid over meerdere pagina’s. Dit betekent ook dat vanaf 14 februari 2017 alle (personeels)advertenties zowel in de ochtend- als de middagkrant worden geplaatst. Als adverteerder heb je dus een extra contactmoment, zonder dat je daar extra voor hoeft te betalen, want de tarieven blijven ongewijzigd. Wil je meer weten over de veranderingen bij NRC media of de mogelijkheden die zij je kunnen bieden? Neem dan contact met ons op en bel 033 460 30 40 of stuur een mail naar info@bprofessional.nl

B PROFESSIONAL EN DAAG ONS UIT!